» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی عباس فرهادیان 1393/09/24 دسته بندی : پروژه و مقاله 0

عنوان : 

           استاندارد آرد کنجاله بادام زمینی

 

فهرست مطالب

استاندارد آرد كنجاله بادام زميني

هدف

دامنه كاربرد

ويژگيها

 بسته بندي و علامتگذاري

 نمونه‏برداري

روشهاي آزمون

 استاندارد ويژگيها و روشهاي آزمون آرد بادام زميني كه بوسيله كميسيون فني مواد غذائي تهيه و تدوين شده و در كميسيون نهائي مادر مورد تائيد قرار گرفته و در سي و يكمين جلسه كميته ملي مواد غذائي مورخ 61/3/30 تصويب گرديد . 
 پس از تأييد شورايعالي استاندارد و به استناد ماده يك ( قانون مواد الحاقي به قانون تأسيس مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مصوب آذر ماه 1349) به عنوان استاندارد رسمي ايران منتشر مي‏گردد . 
 براي حفظ همگامي و همآهنگي با پيشرفتهاي ملي و جهاني صنايع و علوم استانداردهاي ايران در مواقع لزوم و يا در فواصل معين مورد تجديدنظر قرار خواهند گرفت و هر گونه پيشنهادي كه براي اصلاح يا تكميل اين استانداردها برسد در هنگام تجديدنظر در كميسيون فني مربوط مورد توجه واقع خواهد شد . 
 بنابراين براي مراجعه به استانداردهاي ايران بايد همواره از آخرين چاپ و تجديدنظر آنها استفاده نمود . 
 در تهيه اين استاندارد سعي بر آن بوده است كه با توجه نيازمنديهاي خاص ايران حتي‏المقدور ميان روشهاي معمول در اين كشور و استاندارد و روشهاي متداول در كشورهاي ديگر همآهنگي ايجاد شود . 
 لذا با بررسي امكانات و مهارتهاي موجود و اجراي آزمايشهاي لازم استاندارد حاضر با استفاده از منابع زير تهيه گرديد . 
1-    1-   Specification for edible
Groundnut flour (expeller pressed) 1975.
 
2 ـ كتاب دانه‏هاي روغني تأليف دكتر ناصر سعادت لاجوردي صفحه 47-58 انتشارات دانشگاه تهران سال 1359 
 
استاندارد آرد كنجاله بادام زميني
 1 ـ هدف 
 هدف از تدوين استاندارد تعيين ويژگيها و روشهاي آزمون و بسته‏بندي و علامت‏گذاري بادام زميني خوراكي است كه روغن آن توسط ادوات مكانيكي مناسب استخراج شده است . 
 2 ـ دامنه كاربرد 
 اين استاندارد شامل ويژگيهاي آرد بادام زميني 1 روغن گرفته است كه جهت استفاده در غني كردن انواع آرد بكار مي‏رود . 
 3 ـ ويژگيها 
 3 ـ 1 ـ ماده اوليه بايد از مغز دانه‏هاي درسته و كامل رسيده , تازه و سالم و عاري از هر گونه آلودگي قابل رويت قارچي و شيميائي تهيه شده و در دستگاههاي تميز به نحو بهداشتي روغن آن استخراج شود . 
 براي انتخاب دانه‏هاي سالم مي‏توان از بازرسي عيني و يا دستگاههاي الكترونيكي استفاده نمود . 
 3 ـ 2 ـ آرد حاصله از عمل استخراج مكانيكي بايد به رنگ سفيد و يا متمايل به قهوه‏اي روشن باشد و از لحاظ تركيب يكنواخت و عاري از آفات و امراض و بو و طعم نامطبوع بوده و هيچ نوع رنگ و ماده معطر و مواد افزودني نامناسب ديگر به آن اضافه نشده باشد . 
 3 ـ 3 ـ قطر ذرات ـ قطر ذرات آرد بادام زميني بايد به ترتيبي باشد كه حداقل 95 درصد آرد ازالك به قطر چشمه‏هاي 710 ميكرون رد شود و 80 درصد وزني ازالك با چشمه‏هاي به قطر 500 ميكرون عبور مي‏كند . 
 3 ـ 4 ـ در توليد , بسته‏بندي و نگهداري محصول بايد اصول بهداشتي كارگاه و وسائل مورد استفاده در مدنظر باشد ( باستاندارد مقررات بهداشتي كارگاه ايران شماره 1836 مراجعه شود .) 
 3 ـ 5 ـ آرد بادام زميني روغن گرفته بايد با جدول ويژگيهاي زير مطابقت داشته باشد 

 


خرید و دانلود | 1,500 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :29
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط